The Boy - recenze

23. srpna 2017 v 13:00 | Annabelle |  Recenze
Myslím si, že tenhle článek si zaslouží i podtitulek: Konečně další pořádný "horor."

Ačkoliv jsem o filmu slyšela už v roce jeho premiéry (2016), ani jsem nezaregistrovala, jestli se u nás vůbec hrál v kinech, myslela jsem si spíše, že to bude taková nízkorozpočtová záležitost, se kterou se tu potkáme až na DVD. Na film sem narazila minulý týden na YouTube, když jsem hledala nějaký film na večer a byla jsem dějem a závěrečným rozuzlením okouzlena.

Na začátku filmu se setkáváme s Gretou, ztvárněnou herečkou Lauren Cohan, kterou si většina diváků vybaví jako těžce zkoušenou Maggie ze seriálu The Walking Dead. Greta se skrývá před svým násilnickým expřítelem Colem a proto také přijala nabídku starších manželů Heelshireových, aby u nich pracovala jako chůva jejich syna Brahmse. Greta si nejprve prochází dům, poznává obchodníka Malcolma (Rupert Evans známý z Hellboye a nyní především ze seriálů The Man in the High Castle), který bohatou rodinu jednou týdně zásobuje jídlem.

Když Greta poprvé poznává Brahmse, myslí si, že si z ní rodina dělá legraci, Brahms je totiž porcelánová panenka asi osmiletého chlapce. Až po chvíli Greta pochopí, že porcelánový Brahms je skutečně její svěřenec. Greta se také dozví o rodinné tragédii, kdy při požáru sídla teprve osmiletý Brahms uhořel za živa a jeho rodiče se upnuli právě na panenku, která jim ho tolik připomíná. Nyní musí pan a paní Heelshireovi Brahmse z důvodu dovolené opustit a proto zaměstnali Gretu, která má sama bolestivé zážitky ze své minulosti a vědí, že ona je pochopí a bude dodržovat pravidla, která ji vůči Brahmsovi nastolili.

Greta se po odjezdu Heelshireových k úkolu staví spíše laxně a bere vše jako legraci, ale po čase pochopí, že Brahms zase až tak obyčejná panenka není a poprvé v životě začne věřit na duchy a nadpřirozeno. Ovšem divák se dozví, že nic nemusí být takové, jak je mu zdá.

Upřímně… nesnáším horory s panenkami nebo figurínami. Do filmu The Boy jsem šla s opravdu s tím, že se budu hodně bát a měla jsem velká očekávání a ačkoliv jsem se strachu, kromě pár úleků, příliš nedočkala, mé očekávání film rozhodně předčil. Člověk, který má hororové filmy nakoukané, si bude myslet, že ví, o co jde, ale konec ho dostane. Nic takového jsem nečekala, byla to pro mě bomba. Film si ani tak nehraje se strachem, či napětím, ale s vaší myslí a přesně takové horory mám ráda, vlastně celkově všechny filmy, které mě dostanou svým koncem, protože vás celou dobu nutí se soustředit na něco jiného.

Na filmu se mi také líbilo, jak si Greta k Brahmsovi pomalu nachází cestu a ačkoliv ji ze začátku celá situace s panenkou přišla směšná, začne Brahmse brát jako dítě a stará se o něj. Důležitou postavou je také Malcolm, který Gretě občas pomáhá a stává se jejím jediným přítelem v tomto osamělém sídle. I Malcolm Gretě začne věřit, že Brahms nemusí být pouze obyčejná panenka, ale také ji varuje, že za živa to nebylo zrovna hodné dítě a jeho nehoda možná ani nehoda nebyla.

Pokud máte chuť na nějaký pěkný "nervák," určitě si The Boy (v české distribuci jako Chlapec) pusťte. Já mám film pořád v živé paměti a říkám si, že takhle to skončit nemělo. Proč? Mohla přece…. On by ji… Ne! Žádné spoilery. Prostě se na film podívejte a klidně mi svůj názor napište sami. :)

Annabelle

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.